ΩΡΑ
13:51
ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ
18-6-2014
ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ
Αγρίνιο

Νίκη Φούντα: Απαιτούνται επιτέλους επίσημες και σαφείς διαβεβαιώσεις για την απρόσκοπτη ολοκλήρωση του οδικού άξονα Άκτιο Αμβρακία





 

Εξανεμίζονται σταδιακά οι ελπίδες των κατοίκων της Δυτικής Ελλάδας για την έγκαιρη ολοκλήρωση του οδικού άξονα «Άκτιο - Αμβρακία» μετά και την νέα σημαντική καθυστέρηση που προκύπτει, αφού κρίθηκε και πάλι έκπτωτη η τεχνική εταιρεία ΑΕΓΕΚ με τις θυγατρικές της, στις 2 από τις 4 εργολαβίες που έχει αναλάβει.  Η κατάσταση αυτή εκκρεμεί για πολλούς μήνες, αλλά οι εκ διαμέτρου αντίθετες καθησυχαστικές  διαβεβαιώσεις της πολιτείας,  έδιναν ελπίδες πως μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους θα  δοθεί λύση και θα παραδοθούν κάποιες τμηματικές παραδόσεις του έργου.  Αλλά η πραγματικότητα είναι πολύ διαφορετική.

 

Οι εργασίες έχουν πια σταματήσει στο σύνολο των τεσσάρων εργολαβιών χωρίς να γνωρίζει κανείς πότε θα γίνει η τελική παράδοση του έργου, παρ’ ότι το αναθεωρημένο χρονοδιάγραμμα μετέθετε την περάτωσή του στο 2015, με στόχο το να είναι επαρκή τα διαθέσιμα κονδύλια του ΕΣΠΑ. Δημιουργούνται, έτσι, εύλογες ανησυχίες για την πορεία και την ολοκλήρωση του έργου, καθώς οι νέες καθυστερήσεις ενδέχεται να θέσουν σε κίνδυνο την ομαλή χρηματοδότησή του.

Μάλιστα, και με βάση επίσημα στοιχεία, καμιά εργολαβία δεν έχει προχωρήσει πάνω από το 43% του συνόλου της, ενώ κάποιες έχουν μείνει πολύ πίσω (με ποσοστά γύρω στο 35%).

 

Όπως τονίζει με νέα κοινοβουλευτική της παρέμβαση προς το Υπουργείο Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων η Βουλευτής Αιτωλ/νίας της Δημοκρατικής Αριστεράς Νίκη Φούντα από την πρώτη περίοδο των αναθέσεων παρουσιάστηκαν σημαντικές καθυστερήσεις σε όλες ανεξαιρέτως τις εργολαβίες, εξαιτίας οικονομικών προβλημάτων των εταιρειών που είχαν αναλάβει την κατασκευή.

 

Μάλιστα, την προηγούμενη βδομάδα η κ.  Φούντα συναντήθηκε με τον προϊστάμενο της υπηρεσίας και υπεύθυνο του έργου στο Υπουργείο Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων κ. Κατσίκα και συζήτησαν αναλυτικά το τι μέλλει γενέσθαι, τα χρονοδιαγράμματα, την πορεία των εργολαβιών, τις δυσχέρειες των κατασκευαστών αλλά και τις σημαντικότατες υποχρεώσεις τους απέναντι στους Έλληνες Πολίτες. Σε προ ημερών διαδοχική τηλεφωνική ενημέρωση υπήρξε μάλιστα η υπόσχεση πως άμεσα, με την επαναλειτουργία των εργολαβιών, θα γίνει αναλυτική παρουσίασή τους. 

 

Εμείς από πλευράς μας, είχαμε επισημάνει με παρεμβάσεις στις Επιτροπές της Βουλής αλλά και με παλιότερες κοινοβουλευτικές ερωτήσεις, από τον Απρίλιο του 2013 κιόλας, τον κίνδυνο νέας καθυστέρησης του έργου σε περίπτωση που δεν κριθεί οριστικά έκπτωτος ο εργολάβος -χωρίς όμως να εισακουστούμε.

 

Με την νέα Ερώτησή της η κ. Φούντα, ζητά την επίσημη εκτίμηση του αρμόδιου Υπουργείου για το χρονοδιάγραμμα του έργου, μετά και τις τελευταίες εξελίξεις.

  • Υπάρχει διάδοχη κατάσταση;
  • Με ποιους όρους θα κριθεί η νέα τεχνική εταιρεία, ώστε να μην υπάρξουν ανάλογα προβλήματα;
  •  Ισχύουν οι πληροφορίες που φέρουν την εταιρεία ΑΚΤΩΡ να αναλαμβάνει την ολοκλήρωση του;

Αν ναι, με ποιες υποχρεώσεις –τηρώντας την υπάρχουσα σύμβαση;

 

Το Υπουργείο Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων οφείλει να μεριμνήσει για την απρόσκοπτη χρηματοδότηση του έργου, αφού όπως προκύπτει έχει ήδη ξεπεράσει κατά πολύ τον αρχικό χρονικό σχεδιασμό του.

 

Να επισημάνουμε ότι ο οδικός άξονας «Άκτιο – Αμβρακία» είναι ένα έργο πνοής για την ευρύτερη περιοχή της Δυτικής Ελλάδας, καθώς αναμένεται να μειώσει αισθητά τις αποστάσεις ανάμεσα στην Αθήνα και τις πόλεις της Λευκάδας, της Πρέβεζας, της Ηγουμενίτσας, της Βόνιτσας και της Αμφιλοχίας, ενώ ταυτόχρονα θα αναβαθμιστεί το αεροδρόμιο του Ακτίου και θα επιτελέσει επιτέλους το ρόλο του ως πυρήνα τουριστικής και κοινωνικοοικονομικής υποδομής.

 

Δεδομένου ότι η Αιτωλοακαρνανία – και εν γένει η Δυτική Ελλάδα - πάσχουν διαχρονικά σε επίπεδο υποδομών, με κατοίκους και επισκέπτες να κινούνται καθημερινά σε ένα απαρχαιωμένο και επικίνδυνο οδικό δίκτυο, εκφράζουμε τη βαθειά μας ανησυχία για τις τελευταίες εξελίξεις στον οδικό άξονα «Άκτιο – Αμβρακία», που έρχονται δυστυχώς να προστεθούν σε χρόνιες αστοχίες.

Δεν μπορούν να εξαγγέλλονται μεγάλα έργα υποδομών και στη συνέχεια να αφήνονται στη «τύχη τους».

Δεν θα το επιτρέψουμε.

Αναμένουμε την επίσημη τοποθέτηση του Υπουργείου Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων.

 

|
Ροή Ειδήεων

09:36 | Πρέβεζα
Με επιτυχία ολοκληρώθηκε η ημερίδα της ΕΕΤΕΜ στην Πρέβεζα


14:48 | Ήπειρος
Λίγο πριν την διάλυση....Ανακοίνωση στήριξης στον πρόεδρο των ΑΝΕΛ απο τις τοπικές επιτροπές


14:43 | Ήπειρος
''Τοπικό Σχέδιο Δράσης'' για την αντιμετώπιση της λαθροθηρίας στο Εθνικό Πάρκο Υγροτόπων Αμβρακικού


09:19 | Αρθρογραφία
Κάποτε ήμουν Μακεδόνας....


09:12 | Πολιτική
Γερμανόφωνος Τυπος ''Μόνο ένας μπορεί να λέγεται Μακεδονία''


21:15 | Αθλητισμός
O Παναθηναϊκός ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ!


13:11 | Πολιτική
Υπεγράφη η συμφωνία - παράδοση της Μακεδονίας


20:14 | Πρέβεζα
Λ. Ραβανός για την Αγορά Αγροτών....6 χρόνια μετά


09:12 | Πρέβεζα
Eγκαίνια του Πνευματικού Κέντρου ''Διογένης''


10:45 | Ελλάδα
Πάτρα: Τελευταίο μεροκάματο για υπάλληλο σούπερ μάρκετ,πατέρα 2 παιδιών


20:02 | Πρέβεζα
Η εκπομπή ''Κυριακή στο χωριό'' στο Κανάλι της Πρέβεζας


12:05 | Πρέβεζα
Σε δύο μεγάλες διοργανώσεις συμμετείχε με επιτυχία ο Αθλητικό Σύλλογος Πρέβεζας ''ΕΥΖΗΝ''


13:30 | Πολιτική
Καταπέλτης ο Μίκης Θεοδωράκης: Ιστορική ήττα,Εθνική μειοδοσία και παντοτινή ντροπή το ''Βόρεια Μακεδονία''


09:18 | Αθλητισμός
Το τελευταίο αντίο στον Παύλο Γιαννακόπουλο (Live)