ΩΡΑ
13:51
ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ
18-6-2014
ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ
Αγρίνιο

Νίκη Φούντα: Απαιτούνται επιτέλους επίσημες και σαφείς διαβεβαιώσεις για την απρόσκοπτη ολοκλήρωση του οδικού άξονα «Άκτιο – Αμβρακία»





 

Εξανεμίζονται σταδιακά οι ελπίδες των κατοίκων της Δυτικής Ελλάδας για την έγκαιρη ολοκλήρωση του οδικού άξονα «Άκτιο - Αμβρακία» μετά και την νέα σημαντική καθυστέρηση που προκύπτει, αφού κρίθηκε και πάλι έκπτωτη η τεχνική εταιρεία ΑΕΓΕΚ με τις θυγατρικές της, στις 2 από τις 4 εργολαβίες που έχει αναλάβει.  Η κατάσταση αυτή εκκρεμεί για πολλούς μήνες, αλλά οι εκ διαμέτρου αντίθετες καθησυχαστικές  διαβεβαιώσεις της πολιτείας,  έδιναν ελπίδες πως μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους θα  δοθεί λύση και θα παραδοθούν κάποιες τμηματικές παραδόσεις του έργου.  Αλλά η πραγματικότητα είναι πολύ διαφορετική.

 

Οι εργασίες έχουν πια σταματήσει στο σύνολο των τεσσάρων εργολαβιών χωρίς να γνωρίζει κανείς πότε θα γίνει η τελική παράδοση του έργου, παρ’ ότι το αναθεωρημένο χρονοδιάγραμμα μετέθετε την περάτωσή του στο 2015, με στόχο το να είναι επαρκή τα διαθέσιμα κονδύλια του ΕΣΠΑ. Δημιουργούνται, έτσι, εύλογες ανησυχίες για την πορεία και την ολοκλήρωση του έργου, καθώς οι νέες καθυστερήσεις ενδέχεται να θέσουν σε κίνδυνο την ομαλή χρηματοδότησή του.

Μάλιστα, και με βάση επίσημα στοιχεία, καμιά εργολαβία δεν έχει προχωρήσει πάνω από το 43% του συνόλου της, ενώ κάποιες έχουν μείνει πολύ πίσω (με ποσοστά γύρω στο 35%).

 

Όπως τονίζει με νέα κοινοβουλευτική της παρέμβαση προς το Υπουργείο Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων η Βουλευτής Αιτωλ/νίας της Δημοκρατικής Αριστεράς Νίκη Φούντα από την πρώτη περίοδο των αναθέσεων παρουσιάστηκαν σημαντικές καθυστερήσεις σε όλες ανεξαιρέτως τις εργολαβίες, εξαιτίας οικονομικών προβλημάτων των εταιρειών που είχαν αναλάβει την κατασκευή.

 

Μάλιστα, την προηγούμενη βδομάδα η κ.  Φούντα συναντήθηκε με τον προϊστάμενο της υπηρεσίας και υπεύθυνο του έργου στο Υπουργείο Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων κ. Κατσίκα και συζήτησαν αναλυτικά το τι μέλλει γενέσθαι, τα χρονοδιαγράμματα, την πορεία των εργολαβιών, τις δυσχέρειες των κατασκευαστών αλλά και τις σημαντικότατες υποχρεώσεις τους απέναντι στους Έλληνες Πολίτες. Σε προ ημερών διαδοχική τηλεφωνική ενημέρωση υπήρξε μάλιστα η υπόσχεση πως άμεσα, με την επαναλειτουργία των εργολαβιών, θα γίνει αναλυτική παρουσίασή τους. 

 

Εμείς από πλευράς μας, είχαμε επισημάνει με παρεμβάσεις στις Επιτροπές της Βουλής αλλά και με παλιότερες κοινοβουλευτικές ερωτήσεις, από τον Απρίλιο του 2013 κιόλας, τον κίνδυνο νέας καθυστέρησης του έργου σε περίπτωση που δεν κριθεί οριστικά έκπτωτος ο εργολάβος -χωρίς όμως να εισακουστούμε.

 

Με την νέα Ερώτησή της η κ. Φούντα, ζητά την επίσημη εκτίμηση του αρμόδιου Υπουργείου για το χρονοδιάγραμμα του έργου, μετά και τις τελευταίες εξελίξεις.

  • Υπάρχει διάδοχη κατάσταση;
  • Με ποιους όρους θα κριθεί η νέα τεχνική εταιρεία, ώστε να μην υπάρξουν ανάλογα προβλήματα;
  •  Ισχύουν οι πληροφορίες που φέρουν την εταιρεία ΑΚΤΩΡ να αναλαμβάνει την ολοκλήρωση του;

Αν ναι, με ποιες υποχρεώσεις –τηρώντας την υπάρχουσα σύμβαση;

 

Το Υπουργείο Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων οφείλει να μεριμνήσει για την απρόσκοπτη χρηματοδότηση του έργου, αφού όπως προκύπτει έχει ήδη ξεπεράσει κατά πολύ τον αρχικό χρονικό σχεδιασμό του.

 

Να επισημάνουμε ότι ο οδικός άξονας «Άκτιο – Αμβρακία» είναι ένα έργο πνοής για την ευρύτερη περιοχή της Δυτικής Ελλάδας, καθώς αναμένεται να μειώσει αισθητά τις αποστάσεις ανάμεσα στην Αθήνα και τις πόλεις της Λευκάδας, της Πρέβεζας, της Ηγουμενίτσας, της Βόνιτσας και της Αμφιλοχίας, ενώ ταυτόχρονα θα αναβαθμιστεί το αεροδρόμιο του Ακτίου και θα επιτελέσει επιτέλους το ρόλο του ως πυρήνα τουριστικής και κοινωνικοοικονομικής υποδομής.

 

Δεδομένου ότι η Αιτωλοακαρνανία – και εν γένει η Δυτική Ελλάδα - πάσχουν διαχρονικά σε επίπεδο υποδομών, με κατοίκους και επισκέπτες να κινούνται καθημερινά σε ένα απαρχαιωμένο και επικίνδυνο οδικό δίκτυο, εκφράζουμε τη βαθειά μας ανησυχία για τις τελευταίες εξελίξεις στον οδικό άξονα «Άκτιο – Αμβρακία», που έρχονται δυστυχώς να προστεθούν σε χρόνιες αστοχίες.

Δεν μπορούν να εξαγγέλλονται μεγάλα έργα υποδομών και στη συνέχεια να αφήνονται στη «τύχη τους».

Δεν θα το επιτρέψουμε.

Αναμένουμε την επίσημη τοποθέτηση του Υπουργείου Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων.

 

|
Ροή Ειδήεων

09:44 | Πρέβεζα
Το πρόγραμμα εκδηλώσεων της ''28ης Οκτωβρίου 1940'' στην Πρέβεζα


20:14 | Πρέβεζα
Ταυτοποιήθηκε το κρανίο που βρέθηκε στην ΒΙΠΕ Πρέβεζας


20:02 | Πρέβεζα
Αποτελέσματα αρχαιρεσιών ιατρικου συλλόγου Πρέβεζας


10:05 | Πρέβεζα
Υποψήφιος για την δημαρχία της Πρέβεζας ο Β. Γιάπρος


09:36 | Life&Style
Τρόμος για τους Μπέκαμ: Μασκοφόροι επιχείρησαν να μπουν στο σπίτι τους


19:37 | Αθλητισμός
Τσιτσιπάς: Ιστορικός τίτλος για το ελληνικό τένις!


10:23 | Πρέβεζα
106 χρόνια από την απελευθέρωση της Πρέβεζας - Η Μάχη της Νικόπολης


08:04 | Πολιτική
Πέρασε..$$$$$$$$$$ με 80 ψήφους το πρώτο βήμα της συνταγματικής αναθεώρησης στην ΠΓΔΜ


21:05 | Πρέβεζα
Νέο στοιχείο δείχνει πως το κρανίο ανήκει στην Αγγελική Πεπόνη


20:02 | Πρέβεζα
ALERT!! Αναγγελία θυελλωδών ανέμων


09:57 | Ελλάδα
Αλλάζει άρδην το σκηνικό του καιρού...


09:31 | Πρέβεζα
Στην Πρέβεζα το Νοέμβριο οι κινητές Μονάδες Προληπτικής Ιατρικής του ''Χαμόγελου του Παιδιού''


09:30 | Κόσμος
Πανευρωπαϊκών διαστάσεων σκάνδαλο με κρατικούς πόρους 55 δισ. ευρώ - Εμπλοκή 11 χωρών


08:50 | Πολιτική
Κοτζιάς προς Μαξίμου: Δημοσιοποιήστε την επιστολή παραίτησής μου κι αφήστε τις διαρροές


22:22 | Πρέβεζα
Ο έφηβος της Πρέβεζας


17:22 | Πρέβεζα
Συμβατά με την υπόθεση της εξαφανισμένης Αγγελικής τα ευρήματα του ιατροδικαστή