ΩΡΑ
13:51
ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ
18-6-2014
ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ
Αγρίνιο

Νίκη Φούντα: Απαιτούνται επιτέλους επίσημες και σαφείς διαβεβαιώσεις για την απρόσκοπτη ολοκλήρωση του οδικού άξονα Άκτιο Αμβρακία





 

Εξανεμίζονται σταδιακά οι ελπίδες των κατοίκων της Δυτικής Ελλάδας για την έγκαιρη ολοκλήρωση του οδικού άξονα «Άκτιο - Αμβρακία» μετά και την νέα σημαντική καθυστέρηση που προκύπτει, αφού κρίθηκε και πάλι έκπτωτη η τεχνική εταιρεία ΑΕΓΕΚ με τις θυγατρικές της, στις 2 από τις 4 εργολαβίες που έχει αναλάβει.  Η κατάσταση αυτή εκκρεμεί για πολλούς μήνες, αλλά οι εκ διαμέτρου αντίθετες καθησυχαστικές  διαβεβαιώσεις της πολιτείας,  έδιναν ελπίδες πως μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους θα  δοθεί λύση και θα παραδοθούν κάποιες τμηματικές παραδόσεις του έργου.  Αλλά η πραγματικότητα είναι πολύ διαφορετική.

 

Οι εργασίες έχουν πια σταματήσει στο σύνολο των τεσσάρων εργολαβιών χωρίς να γνωρίζει κανείς πότε θα γίνει η τελική παράδοση του έργου, παρ’ ότι το αναθεωρημένο χρονοδιάγραμμα μετέθετε την περάτωσή του στο 2015, με στόχο το να είναι επαρκή τα διαθέσιμα κονδύλια του ΕΣΠΑ. Δημιουργούνται, έτσι, εύλογες ανησυχίες για την πορεία και την ολοκλήρωση του έργου, καθώς οι νέες καθυστερήσεις ενδέχεται να θέσουν σε κίνδυνο την ομαλή χρηματοδότησή του.

Μάλιστα, και με βάση επίσημα στοιχεία, καμιά εργολαβία δεν έχει προχωρήσει πάνω από το 43% του συνόλου της, ενώ κάποιες έχουν μείνει πολύ πίσω (με ποσοστά γύρω στο 35%).

 

Όπως τονίζει με νέα κοινοβουλευτική της παρέμβαση προς το Υπουργείο Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων η Βουλευτής Αιτωλ/νίας της Δημοκρατικής Αριστεράς Νίκη Φούντα από την πρώτη περίοδο των αναθέσεων παρουσιάστηκαν σημαντικές καθυστερήσεις σε όλες ανεξαιρέτως τις εργολαβίες, εξαιτίας οικονομικών προβλημάτων των εταιρειών που είχαν αναλάβει την κατασκευή.

 

Μάλιστα, την προηγούμενη βδομάδα η κ.  Φούντα συναντήθηκε με τον προϊστάμενο της υπηρεσίας και υπεύθυνο του έργου στο Υπουργείο Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων κ. Κατσίκα και συζήτησαν αναλυτικά το τι μέλλει γενέσθαι, τα χρονοδιαγράμματα, την πορεία των εργολαβιών, τις δυσχέρειες των κατασκευαστών αλλά και τις σημαντικότατες υποχρεώσεις τους απέναντι στους Έλληνες Πολίτες. Σε προ ημερών διαδοχική τηλεφωνική ενημέρωση υπήρξε μάλιστα η υπόσχεση πως άμεσα, με την επαναλειτουργία των εργολαβιών, θα γίνει αναλυτική παρουσίασή τους. 

 

Εμείς από πλευράς μας, είχαμε επισημάνει με παρεμβάσεις στις Επιτροπές της Βουλής αλλά και με παλιότερες κοινοβουλευτικές ερωτήσεις, από τον Απρίλιο του 2013 κιόλας, τον κίνδυνο νέας καθυστέρησης του έργου σε περίπτωση που δεν κριθεί οριστικά έκπτωτος ο εργολάβος -χωρίς όμως να εισακουστούμε.

 

Με την νέα Ερώτησή της η κ. Φούντα, ζητά την επίσημη εκτίμηση του αρμόδιου Υπουργείου για το χρονοδιάγραμμα του έργου, μετά και τις τελευταίες εξελίξεις.

  • Υπάρχει διάδοχη κατάσταση;
  • Με ποιους όρους θα κριθεί η νέα τεχνική εταιρεία, ώστε να μην υπάρξουν ανάλογα προβλήματα;
  •  Ισχύουν οι πληροφορίες που φέρουν την εταιρεία ΑΚΤΩΡ να αναλαμβάνει την ολοκλήρωση του;

Αν ναι, με ποιες υποχρεώσεις –τηρώντας την υπάρχουσα σύμβαση;

 

Το Υπουργείο Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων οφείλει να μεριμνήσει για την απρόσκοπτη χρηματοδότηση του έργου, αφού όπως προκύπτει έχει ήδη ξεπεράσει κατά πολύ τον αρχικό χρονικό σχεδιασμό του.

 

Να επισημάνουμε ότι ο οδικός άξονας «Άκτιο – Αμβρακία» είναι ένα έργο πνοής για την ευρύτερη περιοχή της Δυτικής Ελλάδας, καθώς αναμένεται να μειώσει αισθητά τις αποστάσεις ανάμεσα στην Αθήνα και τις πόλεις της Λευκάδας, της Πρέβεζας, της Ηγουμενίτσας, της Βόνιτσας και της Αμφιλοχίας, ενώ ταυτόχρονα θα αναβαθμιστεί το αεροδρόμιο του Ακτίου και θα επιτελέσει επιτέλους το ρόλο του ως πυρήνα τουριστικής και κοινωνικοοικονομικής υποδομής.

 

Δεδομένου ότι η Αιτωλοακαρνανία – και εν γένει η Δυτική Ελλάδα - πάσχουν διαχρονικά σε επίπεδο υποδομών, με κατοίκους και επισκέπτες να κινούνται καθημερινά σε ένα απαρχαιωμένο και επικίνδυνο οδικό δίκτυο, εκφράζουμε τη βαθειά μας ανησυχία για τις τελευταίες εξελίξεις στον οδικό άξονα «Άκτιο – Αμβρακία», που έρχονται δυστυχώς να προστεθούν σε χρόνιες αστοχίες.

Δεν μπορούν να εξαγγέλλονται μεγάλα έργα υποδομών και στη συνέχεια να αφήνονται στη «τύχη τους».

Δεν θα το επιτρέψουμε.

Αναμένουμε την επίσημη τοποθέτηση του Υπουργείου Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων.

 

|
Ροή Ειδήεων

15:23 | Ελλάδα
Το επίδομα κατάρτισης είναι αφορολόγητο, ανεκχώρητο και ακατάσχετο


14:47 | Πρέβεζα
ALERT!! Αναγγελία θυελλωδών ανέμων


10:23 | Ελλάδα
Το μεγαλύτερο έργο ΣΔΙΤ ύψους 700 εκατ. ευρώ είναι στις τηλεπικοινωνίες


09:12 | Αθλητισμός
Προκρίθηκε στα ημιτελικά του Australian Open, απέκλεισε και τον Μπαουτίστα Αγκούτ!


22:12 | Κόσμος
26 δισεκατομμυριούχοι έχουν περιουσία ίση με τα εισοδήματα του φτωχότερου μισού της ανθρωπότητας


09:36 | Ελλάδα
ΕΛ.ΤΑ: Κλείνουν 215 καταστήματα - Απολύονται 2.000 εργαζόμενοι


22:12 | Ελλάδα
Μηνυμα στην κυβέρνηση οι χιλιάδες κόσμου στο συλλαλητήριο - Οργή για τη βίαιη καταστολή των διαδηλωτών


14:12 | Αθλητισμός
Μεγάλη νικη Τστσιπά κόντρα στον Φεντερερ..


11:02 | Πολιτική
Μίκης Θεοδωράκης: Έγκλημα σε βάρος της Ελλάδας οι Πρέσπες - Κάντε Δημοψήφισμα!


10:15 | Πρέβεζα
Επιστολή του ΙΣΠ στον υπουργό για πολύ σημαντικά ζητήματα δημόσιας υγείας στον Νομό Πρέβεζας


09:36 | Ελλάδα
Όλη η Ελλάδα στο Σύνταγμα για την Μακεδονία


11:02 | Πολιτική
Βουλή: Ψηφίστηκε το νομοσχέδιο για τις προσλήψεις των εκπαιδευτικών μέσω ΑΣΕΠ


09:12 | Αθλητισμός
Στους 16 του AusOpen..... και τώρα ο Ρότζερ Φεντερερ [Video]


21:20 | Παραπολιτικά
Για πληρωμένη συμφωνία κάνει λόγο ο πρώην συγκυβερνήτης


18:05 | Ελλάδα
Συναγερμός! Εντοπίστηκε ουράνιο στο νερό σε περιοχή της Θεσσαλονίκης Απαγορεύεται η κατανάλωση λόγω ραδιενέργειας